HEADER-WORDPRESS-PLUGINS

אחד ההיבטים הגדולים ביותר בשימוש בוורדפרס הוא היכולת שלה להפעיל תוספים. הם בקלות מרחיבים את היכולות של האתר שלכם ומאפשרים לו לבצע פעולות כמעט ללא שום התעסקות בקוד, ומאחר וורדפרס היא כל כך פופולארית, זה אומר שיש תוספים עבור כמעט כל סוג של צורך אתר שאפשר להעלות על הדעת. גם אם אין תוסף זמין לביצוע משימה ספציפית, רוב הסיכויים שתוכלו לפתח את זה בעצמכם או לשכור מישהו אחר שיפתח עבורכם.

ולכן, הנה כמה טיפים לבחירת התוספים הנכונים עבור האתר וורדפרס שלכם:

אמנם הפונקציונליות והמטרות של תוספים לוורדפרס עשויה להשתנות במידה רבה, אך ישנם כמה מאפיינים המפרידים בין תוספים טובים ולבין תוספים שאולי כדאי להימנע מלהתקין אותם.

תוספים טובים צריכים:

  1. לספק תיעוד ברור (Documentation) אשר מסביר כיצד ליישם את התוסף בוורדפרס וכיצד להתקין ולשנות את ההגדרות.
  2. איש קשר ייעודי שמגיב לבעיות משתמש. אם אתה משתמש בתוסף המופיע בספריית התוספים ב- WordPress.org רצוי לבדוק את כרטיסיית התמיכה של התוסף כדי לראות אם קיימות בעיות שמסומנות באופן שיגרתי ב- "נפתר". אם לא אז כדאי לראות אם יש למפתחים לפחות מערכת תמיכה מבוססת באופן מסחרי, שתאפשר לכם לקבל עזרה במידת הצורך.
  3. עדכון על בסיס קבוע של תיקוני באגים או של תכונות חדשות. לכל הפחות, תיקון באג לרוב זוכה להערכה רבה. לא יזיק לבדוק את היסטוריית הגרסאות אם יש כזאת, על מנת לבדוק באיזו תדירות יוצאים עדכונים.
  4. לאפשר למשתמשים להתאים אישית בקלות את המראה של התוסף שיתאים לאתר האינטרנט שלהם. פעמים רבות יש לתוספים הטובים ביותר התאמה אישית של CSS שעוקף את העיצוב הראשי, או אפילו מערכת מבוססת תבנית שמוגדרת בבירור בתיעוד שלהם. זה יכול מאוד לסייע בהשגת התוצאות כפי שאתם רוצים. כשמתקינים תוסף שאין לו גמישות זה אומר שאתם צריכים להתחיל להתעסק ב"לפרוץ" אותו – מה שאומר שלא תוכלו לעדכן את התוסף מבלי לאבד את השינויים שביצעתם.

 

האם פופולריות משנה?

לדעתי כן. ניתן לסנן עפ"י "הכי פופולרי" בספריית התוספים של WordPress.org ולמצוא בראש הרשימה את הטובים והוותיקים ביותר עם דירוגים גבוהים וכמות הורדות גדולה כגון: Jetpack,  Contact Form 7, All in One SEO Pack וגלריית NextGen – כולם הורדו מיליוני פעמים. הם פופולריים כי הם פשוט עובדים והפכו לקבועים עבור מעצבים ומפתחים רבים.
אבל הפופולריות לא תמיד אומרת שתוסף הוא באמת טוב או לא טוב. תוספים חדשים עולים לוורדפרס בכל יום. חלקם מסחריים אשר באופן טבעי אינם מופיעים בספריית התוספים הרשמית. בהתאם לפונקציונליות שאתם מחפשים להוסיף, רוב הסיכויים שתמצאו עשרות אפשרויות שונות.
מבט על מספר ההורדות של התוסף בהחלט יכול להיות אינדיקטור טוב של כמה הוא טוב. אבל בדיוק כמו כל דבר אחר, פופולריות יכולה להיות דבר חולף . מחקר קצר יכול לעזור לקבוע אם תוסף הוא רדום (על ידי בדיקת תאריך העדכון האחרון שלו), הופשט מפונקציונליות כיוון שיצאה גרסת PRO , או פשוט נכחד עקב מתחרה חזק.

 

תוסף בתשלום או בחינם?

אני באופן אישי השתמשתי בתוספים חינמיים שלגמרי עולים על המתחרים שמציעים את אותן אפשרויות בתוספים בתשלום. ובכל זאת גם השתמשתי בתוספים בתשלום שהיו במחיר סביר וכל הזמן מתעדכנים / משתפרים.
קחו את תוסף של חנות למשל. אני השתמשתי בכמה תוספים בתשלום (לא אציין שמות) שהיו סבבה אבל לעומת זאת יש את WooCommerce שהוא חופשי (למרות שהם גובים עבור תוספות) ומצאתי בו יותר אפשרויות מתוספים ששילמתי עבורם.
בצד המסחרי, אני כבר מזמן התאהבתי בתוסף הסליידר Soliloquy. אהבתי את קלות השימוש בהשוואה לחלק מאפשרויות התשלום שניסיתי .
ההמלצה שלי היא לנסות קודם את האופציות החינמיות. למה? ראשית כיוון שרוב הסיכויים שתמצא את הפתרון המיוחל בתוסף חינמי, ושנית כיוון שזה לא כרוך בשום עלות ונותן לך הערכה ראשונית אם משהו הולך לעבוד או לא. במידה ולא מצאת, תמיד אפשר לחפש פתרון בתשלום שיעבוד יותר טוב.

 

לסיכום

עם כל כך הרבה אפשרויות, זה הופך להיות קשה לאתר ולבחור את התוספים המתאימים לאתר הוורדפרס שלכם . באופן אידיאלי, היה צריך להיות מדד אחד שאומר לנו מה עובד ומה לא. בעוד שלא קיים כזה עדיין, תוכלו לפשט את התהליך ולערוך מחקר קטן על נושאים כמו תיעוד, מדיניות תמיכה / זמני תגובה ואת היסטורית הפופולריות של התוסף. גם לא יזיק להסתכל על דירוגי המשתמשים וביקורות ולבדוק במקורות מהימנים אחרים באינטרנט.

 


עכשיו תורכם!
מה אתם מחפשים בתוסף וורדפרס?
יש לכם טיפים למציאת את הטובים ביותר?
שתפו אותנו בתגובות!

 


השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here