אתרי האינטרנט הפכו לחלק מחיינו, והיום ניתן לגשת לכל מקום מבלי לצאת מהבית. באופן אירוני, עד לפני זמן לא רב דווקא האנשים שאינם יכולים לצאת מהבית, לא יכלו כל כך להשתמש באתרי האינטרנט. אתרים רבים לא היו נגישים לחלק משמעותי מן הציבור – האותיות קטנות מדיי, הצבעים בהירים מדיי וגם חסרה ההקראה לכבדי הראייה. למרבה המזל, חוק הנגישות בא לשנות זאת.

מהו חוק הנגישות

חוק מיוחד הנקרא חוק הנגישות נועד להקל על בעלי המוגבלויות להשתמש באתרים. בעלי עסקים שונים המנהלים אתר נדרשים להוסיף את תוסף הנגישות במטרה לאפשר גישה נוחה לכולם. ישנם אתרים הפטורים מהחוק הזה, ועדיין אתרים גדולים רבים נדרשים בתוסף זה. אלה יכולים להיות אתרי חדשות, תרבות וספורט וכן אתרים מסחריים.

אז מה יכול התוסף לעשות

תוסף הנגישות הופך את החיים לקלים יותר עבור אנשים המתמודדים עם בעיות נגישות בחיי היום יום, בבואם לגלוש באתרי האינטרנט. אלה כמה מבין המאפיינים החשובים של תוסף נגישות:

  • תוסף משוכלל יאפשר להפעיל תוכנות מיוחדות כמו תוכנת הקראה או תוכנה לשימוש בכתב ברייל עבור כבדי ראייה.
  • אתם בוחרים את הצבע שלכם – מי אמר שכל עמוד אינטרנט צריך להיות כתוב שחור על גבי לבן? ואולי יש אנשים שרואים בכלל צהוב ושחור? ישנם עוורי צבעים אשר רואים את העולם קצת אחרת. בזכות התוסף, הם יכולים להתאים את העיצוב הנכון להם.
  • אפשר להגדיל את הכתב – כבדי הראייה אינם צריכים להתאמץ או להתקין תוכנה מיוחדת כדי להבין מה כתוב. התוסף מאפשר להגדיל את הכתב.
  • יש הקראה – ניתן להיעזר בהקראה מיוחדת.
  • התאמת הניווט באתר – כדי לסייע לאנשים לנווט באתר, ניתן לשנות את סמלי הניווט: שינוי גודל או צבע הסמן, הופעת מקלדת וירטואלית וכדומה.

זה יעזור גם לכם

חוק הנגישות אינו מיועד לסייע רק לבעלי המוגבלויות, אלא גם לכם. ברגע שהגולשים הרבים ברחבי הגלובוס יבינו כי האתר שלכם נגיש לכל אחד, הם יבקרו באתרכם בתדירות גבוהה יותר. כך תוכלו להביא אליכם יותר גולשים וליהנות מלידים חדשים, פניות, המלצות ומחמאות על כל צעד ושעל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here