עיצוב מצגות מקצועי – כל מה שצריך לדעת
קרדיט pexels

מתכננים לעשות מצגת מקצועית למשקיע, לעמיתים לעבודה, למחלקת השיווק או לצורך לימודים? אם למדתם קורס עיצוב גרפי והכרתם את הבסיס של עבודה עם תוכנת פאוור פוינט או ממשק המצגות של גוגל דוקס (גוגל סליידס) אתם מוכנים לעבור לשלב הבא. אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים בדרך להכנת המצגת.

הכינו את התבנית של המצגת מראש

הן פאוור פוינט והן גוגל סליידס מאפשרות לכם לבנות תבנית לדף הראשון של המצגת ולאחר מכן למצגת עצמה. אתם יכולים לבחור מתבניות המוטמעות בתוכנה, לייצר אחת משלכם או לקנות/להוריד תבניות קיימות. מרבית התבניות מאפשרות עבודה מימין לשמאל או משמאל לימין. חשוב, אם הורדתם תבנית באנגלית ואתם רוצים להתאים אותה לעברית לבחור בלחצן המתאים לפני שאתם מתחילים "לשכפל" שקופיות, על מנת שלא תצרכו לבצע את הפעולה בסוף הכנת המצגת על כל שקף בנפרד.

שמרו על אחידות בפונטים

כאשר מכינים מצגת מקצועית ורוצים שהיא תראה כאילו הכין אותה גרפיקאי חשוב לשמור על כמה כללים של אחידות. השתמשו תמיד בפונט עיקרי אחד לאורך כל המצגת. נסו לשמור על רקע קבוע ואולי חשוב יותר מכל – השתמשו בסגנונות העיצוב הבנויים בתוכנת המצגות. תוכלו לבחור למשל כותרת ראשית בפונט אריאל 16, כותרת משנית בפונט אריאל 14 ואת שאר המצגת להציג באריאל 12.

שלבו תכנים עם תמונות

מצגת מעניינת אינה כוללת רק תכנים טקסטואליים. נסו לשלב בצורה הרמונית גם תמונות, גרפים וטבלאות צבעוניות בתוך הטקסטים שלכם. כמות גדולה של טקסטים עשויה לשעמם את האנשים שיראו את המצגת. מן העבר השני נסו לא להגזים ולהשתמש ביותר מדי תמונות על חשבון הצגת הנתונים החשובים.

כאשר אתם משלבים טקסט ותמונה תוכלו לעשות זאת בצורה יצירתית. לפעמים למקם את התמונות משמאל לטקסט ולפעמים מימין. את כותרת השקף כדאי תמיד למקם באותו גובה בכל השקופיות על מנת שהמצגת תשמור על אחידות.

זהירות: השתמשו בתמונות שרכשתם את זכויות היוצרים שלהם

אם מדובר במצגת פנימית לחברה או במצגת שערכתם ללימודים אין משמעות רבה לזכויות היוצרים כי אינכם מפיצים את המצגת. אך, בכל שימוש מסחרי במצגת (כולל בהצגה למשקיע או לקוח) חשוב לבחור בתמונות שרכשתם את זכויות היוצרים שלהן. יש מספר אתרים המאפשרים לכם לקבל זכויות יוצרים בחינם, אך מרביתם ידרשו מכם לרכוש את הזכות להשתמש בתמונה. גם אם אתם יודעים ללחוץ על כפתור ימני באתר ולבחור באפשרות "שמור תמונה" באתר מכירת התמונות, מבלי שיש בידכם רישיון עליו שילמתם בפועל אתם נחשבים למפירי זכויות יוצרים.

אל תמתחו פונטים

בעיצוב גרפי יש חוק אחד חשוב – נסו לא למתוח תמונות ופונטים רק לכיוון אחד. אם אתם צריכים להגדיל את התמונה אל תמתחו אותה רק לימין או רק למטה ולמעלה. חשוב לשמור על הפרופורציה שהיתה לתמונה בין "רוחב" ל"גובה". גם אם אינכם רואים את ההבדל – הצופים שלכם עשויים להיות רגישים לכך והמצגת שלכם תראה פחות מקצועית.

מציגים את המצגת בפני קהל? הוסיפו אנימציות

חלק חשוב נוסף שקיים הן במצגות פאוור פוינט והן בגוגל סליידס הוא היכולת להוסיף מעט אנימציה לתכנים שלכם. למשל, כאשר יש לכם מידע המוצג כ"נקודות" (בולטים) כדאי להוסיף אנימציה המכניסה כל אחד מהם מימין לשמאל לשקף. כך, כאשר אתם מדברים על נקודה מסוימת תוכל להקריא אותה מבלי שהצופים במצגת ידעו מראש על מה תדברו בהמשך.

לסיכום, על מנת לייצר מצגת מקצועית כדאי לשמור על כמה כללי אצבע ולבנות תבנית אחידה ומרשימה או לרכוש כזו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here