קידום מוצרי טיפוח באינסטגרם – משפיענים
קרדיט FREEPIK

רשת האינסטגרם הפכה בשנים האחרונות לרשת החזקה בישראל, ובמקומות רבים נוספים בעולם. לאחר תקופה די ארוכה שפייסבוק הייתה הרשת החברתית הדומיננטית, אינסטגרם התחזקה מאוד וכיום היא הרשת המובילה בקטגוריות חברתיות רבות. אם בתחילת דרכה, היא הייתה מיועדת בעיקר להעלאת תמונות, כמו תמונות של מקומות יפים שמטיילים בהם המשתמשים או תמונות של קינוחים יוקרתיים ומרשימים – כיום היא הפכה להיות רשת חברתית שמועלים בה כל סוגי התכנים, כולל תכנים טקסטואליים רבים. 

לשימוש באינסטגרם יש לא מעט יתרונות. מדובר ברשת עם משתמשים רבים, ממשק נוח וידידותי וכן פוטנציאל גדול מאוד של כל פוסט או סטורי להפוך לוויראלי ולצבור שיתופים רבים. מכיוון שמדובר ברשת כה חזקה, היא הפכה להיות פלטפורמה מרכזית עבור לא מעט משפיעני רשת. משפיענים אלה בישראל מתחזקים פרופילים בעלי עשרות אלפי עוקבים, ולעתים גם מאות אלפים של עוקבים. הם נהנים מחשיפה משמעותית של כל התכנים שהם מעלים, ולכן העמודים שלהם באינסטגרם הפכו להיות גם כלי פרסומי ושיווקי רב עוצמה. 

איך מרוויחים משפיענים באינסטגרם מקידום מוצרי טיפוח?

מודל הפרסום של מוצרי טיפוח באינסטגרם בעזרת משפיענים הוא די פשוט. חברת הקוסמטיקה והתמרוקים פונה למשפיען או למשפיענית, ומציעה להם לקדם מוצר כלשהו בפרופיל שלהם, תמורת תשלום או תמורת הטבה כלשהי, כמו קבלת מוצרים שהיא משווקת. מדובר במצב שהוא רווחי ומשתלם לשני הצדדים. חברת הקוסמטיקה זוכה לפרסום ממוקד ויעיל בקרב קהל יעד גדול ורלוונטי, ואילו המשפיען שמפרסם את המוצר זוכה לקבלת סכום כסף או מתנה שווה כלשהי. 

כאשר מדובר באופן ספציפי במוצרי טיפוח, הפנייה תיעשה בדרך כלל לנשים שהן משפיעניות רשת, ופחות לגברים, מכיוון שקהל היעד של מוצרי טיפוח הוא בדרך כלל מורכב ברובו מנשים. בעזרת הכוח של עמוד האינסטגרם של אותה משפיענית, החברה יכולה להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי שאחוז ניכר ממנו יתעניין במוצר. בנוסף לכך, עצם העובדה שאותה משפיענית ממליצה על מוצר, תורמת מאוד למוטיבציה של העוקבים לנסות ולהשתמש במוצר בעקבותיה. לכן, זוהי שיטת פרסום באינסטגרם שיש לה כוח עצום והיא אפקטיבית ביותר.  

האם צורת השיווק הזו באמת עובדת?

כאשר משלבים ביחד המלצה של מוביל דעת קהל ביחד עם מוצר שרלוונטי לעוקבים – מקבלים כוח שיווקי רב עוצמה. זאת בניגוד לפרסומות ברדיו או בטלוויזיה, שגם הן יכולות להיות אפקטיביות, אך הן פחות ממוקדות בקהל יעד ספציפי. במקרה של פרופילים מצליחים באינסטגרם, המשפיענית שנבחרת לקדם את המוצר היא מראש מישהי שקהל העוקבים שלה הוא רלוונטי לאותו מוצר, וכך מקבלים פילוח אפקטיבי ביותר של קהל היעד של הפרסומת. לכן, לא מפתיע שחברות רבות מכל התחומים במשק משתמשות בצורת השיווק הזו, ונעזרות במשפיענים כדי לקדם מוצרים רבים משלל סוגים. 

קידום באינסטגרם – לא רק למשפיעני רשת

כאשר מדברים על פרסום באינסטגרם, חשוב לזכור שיש מגוון דרכים לנצל את הפלטפורמה הזו למטרות מסחריות. השימוש במשפיענים הוא רק אפשרות אחת מתוך סל מלא של כלים ואופציות פרסום במדיה החברתית הזו. כל חנות יכולה ליהנות מקידום באינסטגרם, החל מחנויות כמו בתי מרקחת באינטרנט, ועד חנויות שמוכרות מוצרי הלבשה והנעלה – שיווק ברשת החברתית הזו תמיד עובד. זאת מכיוון שניתן לבצע קמפיינים מאוד ממוקדים בעזרת מערכת הפרסום של אינסטגרם, שמאפשרת פילוח מדויק מאוד של קהל היעד בעזרת משתנים כמו גיל, מגדר, מיקום גאוגרפי, תחומי עניין ועוד. כך ניתן לשווק עסקים באופן יעיל ביותר, גם אם אותו עסק לא משתמש במשפיען או ידוען כלשהו כדי לקדם את המוצר שלו. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here