כמעט לכל אדם יש מכשיר סלולרי בימינו. הוא משתמש בו לשיחות טלפון כמו גם לגלישה ברשת. לעתים במהלך הגלישה נכנסים הגולשים לאתר כלשהו שלא מותאם למכשיר הסלולרי, וצריך לעשות "זום" על הכתבה כדי להגדיל אותה ולקרוא.
ככל שהשימוש במכשירים הסלולריים הקטנים הלך וגבר, התפתחו אתרים הנכנסים תחת הכינוי "אתר רספונסיבי", אתר אשר מותאם לגולש בסלולר, ומכאן הגיע השם רספונסיבי, שבאנגלית אומר "מגיב" – מכיוון שהוא מגיב למכשיר הסלולר אשר ממנו הגולש צופה בתוכן.

הסלולר נגיש לגולשים בשעת הצורך

בשעה שבה הגולש מסתובב באזור מסוים, ומחפש שירותים המוצעים על ידי בעלי עסקים שונים בטלפון הסלולרי הנייד שלו, הוא יעדיף לגלוש באתר רספונסיבי ונוח לשימוש. אתר שאינו מותאם לנייד, לעומת זאת, עלול להקשות על הגולש בניווט באתר.

גולשים מחפשים תוכן קריא וברור לסלולר

אתרי אינטרנט לא רספונסיביים מקטינים את הסיכוי של הגולש להישאר באתר, מכיוון שסבלנותו של הגולש אוזלת בכל רגע. בימינו, מעוניינים הגולשים במידה מהיר ונגיש הזמין להם בכל עת.

אתר מותאם לסלולר מכיל בדרך כלל מספר טלפון שהגולש מתקשר אליו

גולש אשר מחפש עסק כלשהו, בדרך כלל גם יחפש את מספר הטלפון שלו על מנת לתקשר עם העסק, ולכן כל אתר בעל מספר טלפון אשר זמין בלחיצה לנייד, מביא את הלקוחות לידי פעולה וגורם להם להתקשר לעסק ולהזמין את שירותיו.

עומס על הסלולר

אתר רספונסיבי מוריד את העומס מהסלולר ולא מתעכב בטעינתו, זאת לעומת האתר הרגיל אשר מעמיס על המכשיר הסלולרי הנייד ללא צורך. זה לא אומר שהתוכן אינו יכול להימצא באתר רספונסיבי, הסיבה היא שהתוכן הוא תוכן עיצובי ועמוס אשר מאט את טעינתו של האתר וגורם לנטישת הגולש.

על מנת להקל על הגולשים ועל מנת להביא צפיות רבות לאתר העסק, כדאי לשקול את האפשרות ליצירת אתר רספונסיבי וידידותי לגולש, כך האתר יוכל להעלות את אחוזי הצלחתו, יקבל יותר פניות והזמנות מהלקוחות ויגדיל את מאגר המכרים שלו. כדאי גם לשים לב שכל אתר יתאים לצרכיו של המשתמש, תוך התחשבות בסוג המכשיר הסלולרי שברשותו.

 

שתףShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here