אחד מהשלבים החשובים ביותר בתהליך בניית האתר, הוא העלאתו ל'אוויר העולם', משמע הרשת. למעשה, מדובר בפלטפורמת האחסון שלו בשרתים השונים. ניתן לדמות זאת לרכישת אמצעי דיור על סמך ההעדפות הרצויות לנו – מיקום, קרבה לעבודה, תנאי הדירה ועוד. בדומה לכך אנו בוחרים היכן נרכוש את אחסון האתר – אחסון כחול לבן או אחסון בינלאומי?

רכישת אחסון – המדריך למאחסן הטרי

בחירת מקום האחסון תלויה במספר גורמים –

  • מיהו קהל היעד אליו האתר פונה?

במידה שהאתר שלכם פונה בעיקר לקהל הגולשים הישראלי, רצוי להעדיף אחסון בשרתים בארץ, שכן כך תיהנו מגלישה מהירה יותר ומהירות הגלישה מהווה מדד חשוב באיכות האתר, על סמך מדדי גוגל לקידום האתרים.

לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לפרוץ דרך אל מעבר לים ולפנות גם לקהל בינלאומי, ייתכן שבמקרה זה רצוי לאחסן את האתר בשרתים בינלאומיים.

  • עוצמת משאבי הרשת

ככל שתוכנו של האתר הנו מורכב ורב יותר, כך בכדי שהאתר יוכל להעלות כראוי, על משאבי הרשת להיות עוצמתיים ובעלי תקשורת מהירה. במקרה שבו אתם עורכים את האתר תדירות, חשוב שהחיבור לאינטרנט יפעל באופן רציף ולכן יש לבחור בשרת אחסון עוצמתי ותקין.

  • גיבוי תוכנו של האתר

אלמנט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא גיבוי תוכנו של האתר, החשוב במיוחד במקרה של פרצות אבטחה. לכן, חשוב לבחור בספק אחסון המעניק שירותי שחזור וגיבוי באופן עצמאי.

  • נתמכים טכנית

תמיכה טכנית היא אחת מהאפשרויות החשובות ביותר בכל מקום המעניק לנו שירות כזה או אחר. ישראלים מעדיפים "לצרוך" את התמיכה הטכנית בשיחת טלפון מידית, ואילו חברות בחוץ לארץ מעדיפות לבצע את התמיכה באמצעות שירותי הדואר האלקטרוני. במקרה כזה, עליכם להחליט האם אתם זקוקים לתמיכה טכנית רבה וכן האם תוכלו לקבל את התמיכה על סמך הפרשי השעות בין חוץ לארץ לישראל.

לא בטוחים? פנו למקצוענים

לאור העובדה שלא מדובר בבחירה שיש לבצע בדקה ה-90, מומלץ לערוך סקר שוק מוקפד בכדי לקבל החלטה מושכלת. בעת הצורך, רצוי להתייעץ עם מומחים בתחום בניית ואחסון אתרים כדי לקבל מהם תמונת מצב מעט מפורטת יותר.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here