קרדיט - Canva

ניהול הנושא הכלכלי במשפחה אינו קל. לעיתים עולה לפתע הצורך בהוצאה שלא היתה ידועה מראש ולא נלקחה בחשבון כמו כאשר ישנו ילד עם צרכים מיוחדים הזקוק לטיפולים מסוימים שלא ממומנים לגמרי ע"י קופת החולים, צורך באבזור יקר ועוד. לעיתים ישנם מצבים לא צפויים כמו מחלה של אחד ההורים במשפחה ואובדן כושר עבודה או צורך לטפל בהורים מבוגרים ולממן הוצאות הקשורות לטיפול בהם. ייעוץ כלכלי למשפחות יכול לקדם משמעותית את המשפחה לכיוון של איזון כלכלי למרות האתגרים איתם היא מתמודדת. גם צעדים קטנים הנראים לא משמעותיים מבחינת השינוי שיביאו מצטברים עם הזמן עד ליצירת שינוי שמורגש היטב.

ייעוץ כלכלי למשפחות: מהבסיס ועד לפרטים הקטנים

הקשיים שציינו קודם ישפיעו משמעותית על מצבה הכלכלי של משפחה ויציבו אתגרים גדולים. עם זאת, לא חייבים קשיים בסגנון זה כדי שהמצב הכלכלי לא יהיה אידיאלי. פעמים רבות ניהול לא נכון או לא מספיק הוא זה שמביא להוצאות שהן מעל ליכולת האמיתית ועקב כך לכניסה לחובות שרק הולכים ותופחים. ייעוץ כלכלי למשפחות מציב קודם כל תמונה אמיתית ומדויקת בפני המשפחה, מראה לה מה מצבה האמיתי ומהו הסכום אותו היא צריכה להוציא בחודש כדי לצמצם את הפער שנוצר ולהתקרב לאיזון. במסגרת הייעוץ ייבחנו כל הפרטים, בין אם הוצאות שוטפות או פרטי הלוואות או משכנתא ויימצאו פתרונות פרקטיים כיצד לשפר את הדברים.

לבחור יועץ כלכלי מתאים- הצעד משמעותי לשינוי

ההכרה בכך שנדרש שינוי ובכך שלא תצליחו להתארגן לבד לקראתו היא הצעד הראשון והחשוב ביותר. מודעות היא תמיד חלק מהותי משינוי, במיוחד בתחום הכלכלי והפיננסי. הצעד הבא שנדרש מכם הוא לבחור יועץ כלכלי מתאים. חשוב לבחור יועץ כלכלי שיש לו ניסיון רב בתחום ייעוץ כלכלי למשפחות. אם למשפחה יש גם עסק, מומלץ שיהיה לו ניסיון גם בייעוץ לעסקים, אם כי ניהול העסק צריך להיבחן בנפרד מניהול כלכלי של המשפחה. חשוב שיהיו לו הכשרה וידע רב אך לא פחות חשוב הוא החיבור ביניכם, שתרגישו עימו בנוח ובפתיחות כדי שיילקחו בחשבון כל הנתונים הנדרשים לביצוע שינוי יעיל ככל האפשר.

עמיחי מרקס הוא יועץ כלכלי למשפחות, בעל ניסיון ידע רב הניגש לכל משפחה בהבנה ומתוך רצון אמיתי לעזור. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here