טיפים לעסק מצליח
קרדיט לתמונה: shutterstock

עסק, כל עסק, בין אם הוא מוכר מוצרים או משווק שירותים, בין אם הוא ותיק, או בשלביו הראשונים, חייב לפעול בצורה מחושבת ונכונה על מנת לשרוד בעולם העסקים הדינמי והתזזיתי של ימינו. אספנו עבורכם כמה טיפים מהותיים של עסקים מצליחים:

  1. שמרו על התשוקה – אולי זאת תשמע קלישאה, אבל הדבר הכי חשוב להצלחת העסק זאת תשוקה ואמונה גדולה בדרך. הקמה וניהול שוטפים של עסק אינם עניין פשוט, לא ניתן לרגע לנוח על זרי דפנה, לכן מי שאין לו תשוקה עזה, אהבה למקצוע ואורך נשימה, מוטב שיחשוב פעמיים אן זה מתאים לו. העסק דורש מעורבות מתמדת, השקעה של משאבי זמן וכסף לא מבוטלים וגם ברמה הנפשית והרגשית יש לא מעט עליות ומורדות. ואפילו עסק מקוון שלכאורה מוריד את הצורך בנוכחות פיזית בעסק דורש הרבה מאוד השקעה וניהול שוטף. 
  2. אל תשכחו לתכנן – בנייה של עסק היא כמו בנייה של בית, חייבים לייצר יסודות יציבים ועליהם לבנות לאט את שאר התשתיות והאופרציה כולה. והכל מתחיל בתכנון, יש לגבש אסטרטגיה, הכוללת חזון יעדים ומטרות (כבר לא כ"כ נהוג לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח או תוכניות חומש, אבל שנתיים קדימה זה בהחלט must). חשוב מאוד לבנות בצורה מקצועית ויסודית תוכנית עסקית הכוללת התייחסות לשוק ולתחרות, מיפוי לקוחות, תוכנית פיננסית עם תקציב וצפי הוצאות. 
  3. תנו מקום ראוי לשיווק – גם העסק הכי מוצלח ומרשים חייב להשקיע בשיווק על מנת שיבואו הקונים. לכן, בנוסף לתוכנית העסקית חשוב מאוד לבנות תוכנית שיווקית המאגדת בתוכה את ענייני המיתוג, השיווק והפרסום. תוכנית שיווק מדויקת קריטית להצלחה של העסק. היא מתייחסת לנתחי השוק, אפשרויות ההגעה אל הלקוחות והפוטנציאלים, מיפוי ובחינה של הפלטפורמות הקיימות והרלוונטיות לפעילות לרבות בנייה של אתר ו/או חנות מקוונת, עבודה עם רשתות חברתיות ובכלל כל מה שקשור לשיווק הדיגיטלי. בתוכנית זו, במקביל לחזון ולערכים מגבשים גם את המסרים השיווקיים, התדמית כלפי חוץ והעקרונות שיתוו את מערך הפרסום. כאן גם נכלל תקציב שיווק, פרסום וקידום מכירות על מנת לעבוד בצורה נכונה ולא "לפזר" כספים סתם. 
  4. הקפידו לבנות ולתחזק מערכת מסונכרנת ומשומנת – בעסק, גם בעסק קטן יש לא מעט רבדים ותחומי פעילות ואחריות. חשוב מאוד להבין את המהות, המשמעות והחשיבות של כל רובד, לקבוע אחריות פנימית או להוציא החוצה לOut Sourcing-  ובעיקר להבטיח שדברים לא יפלו בין הכיסאות. הדרך הטובה ביותר לסנכרן בין כל הזרועות היא באמצעות עבודה עם בעלי מקצוע איכותיים. בין אם מדובר בעובדים שכירים, עובדי פרילנס או נותני שירות, על מנת שעסק יבנה נכון ויתנהל בצורה מיטבית, חשוב מאוד לעבוד עם מקצוענים. בעניין הזה אין קיצורי דרך. צריכים לבנות אתר, העסיקו חברה המתמחה בבניית אתרים באיכות וברמה שאתם מעוניינים, כך גם ברשתות החברתיות, אסור להזניח לרגע את השיווק וחייבים לשמור על איכות. ניהול עסק אינו דבר פשוט וגם כאן ניתן להיעזר באנשי מקצוע הבקיאים בניהול אדמיניסטרטיבי ותפעולי. 
  5. אל תירדמו בשמירה! מאחר שאנו חיים בעולם תזזיתי בו הכל משתנה באופן תדיר, העסקים חייבים לשמור על גמישות מחשבתית ויצירתיות. בעלי העסק חייבים להיות עם אצבע על הדופק מבחינת החידושים והשינויים, לבחון את תנודות השוק ורצונות הצרכנים. חדשנות היא המפתח להישרדות לטווחים ארוכים. חדשנות כוללת אוטומציה לעסק, החדרה והטמעה של פלטפורמות חדישות לשיווק וניהול, יציאה מהקופסה בכל הקשור ללקוחות וקהלי מטרה ועוד. 
  6. תנו להם חוויות – בשנים האחרונות המושג 'חווית לקוח' הפך להיות מאוד משמעותי בכל תחומי העסקים. מאז ומתמיד הסוד לעסק מצליח היה השירות, החוויה שמקבל הלקוח בכל שלבי השהות שלו בעסק, לפני הרכישה ולאחריה. עכשיו כאשר רוב העסקים והשירותים עברו לפעול גם און ליין, יש צורך בהרבה יותר חוויות, חוויית משתמש, חווית רכישה ועוד ומה שמבדיל עסק כושל מעסק מצליח זה אותו אקסטרא מייל ועוד קצת שהוא מעניק ללקוחות, בחנות הפיזית או הווירטואלית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here