דגשים חשובים בבניית אתר אינטרנט
מקור FREEPIK

בעולם כיום פועלים יותר משני מיליארד אתרי אינטרנט. רשת האינטרנט הפכה תוך שני עשורים לאחד מהמוקדים המרכזיים של החיים שלנו. אנחנו עושים קניות ברשת, מחפשים מידע, מנהלים חיי חברה ומשתמשים בה לאינספור שימושים אישיים ומקצועיים אחרים. 

במציאות הזו, עסקים שעדיין לא הקימו לעצמם אתר או סוג כלשהו של נוכחות דיגיטלית נשארים מאחור ומחמיצים הזדמנויות רבות. גם חברות ועסקים שהאתר שלהם ישן או בלתי מעודכן – מפסידים כסף רב וחשיפה חשובה. 

אם החלטתם לאחרונה להקים אתר עסקי חדש או לעדכן את האתר הקיים – ישנם כמה דגשים חשובים שאתם צריכים לשים אליהם לב בזמן פיתוח האתר. סביר להניח שאתם מקימים את האתר עם חברת בניית אתרים כלשהי. זהו הדבר הנבון לעשות, מכיוון שעל מנת לייצר אתר שיהיה לו ערך שיווקי אמתי יש צורך בעבודה מקצועית ורצינית. 

אך גם אם אתם עובדים עם אנשי פיתוח מנוסים על האתר שלכם, חשוב שתדעו לשאול את השאלות הנכונות ולשים את הדגשים הרצויים גם בעצמכם. 

רספונסיביות לפני הכול

אתר מודרני בשנת 2020 חייב להיות מותאם לכל סוגי המכשירים והמסכים. אתר כזה נקרא גם אתר רספונסיבי – מפני שיש לו יכולת לזהות את רזולוציית המסך ולהגיב בהתאם. בעבר היה נהוג לייצר מערכות קוד שונות כדי להתאים אתרים גם למחשבים וגם למובייל, ואפילו ליצור אתר נפרד לחלוטין למכשירים הסלולריים. כיום נהוג להשתמש בטכנולוגיות פיתוח אתרים שיודעות להתאים את העיצוב והתצוגה לגודל המסך עם אותו הקוד הבסיסי. 

אתר שאינו מותאם לתצוגה במובייל יגרום לתסכול רב אצל גולש שנכנס אליו מהסמארטפון או מהטאבלט, ויפגע בסיכויי ההצלחה שלו. לעומת זאת, אתר שנראה מצוין בכל מכשיר ובכל גודל מסך יוכל להעביר את המסר שלו בצורה טובה יותר, ובעזרת ממשק משתמש טוב, עיצוב אטרקטיבי ותוכן איכותי – יוכל למלא את מטרותיו. 

התוכן הוא לב האתר

בעבר היה נהוג לומר בעולם קידום האתרים ש"תוכן הוא המלך". האמירה הזו נהייתה מעט קלישאתית ושחוקה – אך היא עדיין נכונה מאוד. בסופו של דבר, האתר שלכם יכול להיראות מצוין, אך אם הוא יכיל תוכן ברמה ירודה, הוא ירחיק ממנו את הגולשים. 

בשלב בניית האתר חשוב להתחיל לייצר את התוכן האיכותי שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. אם אין לכם יכולת לכתוב באופן עצמאי תוכן מקורי ואיכותי, חשוב להשתמש בשירותיו של כותב תוכן מקצועי. נושא התוכן חשוב מאוד גם מבחינת יכולת קידום האתר, מאחר וגוגל כיום יודעת לזהות תוכן ירוד ובלתי אמין אל מול תוכן מקורי ובעל ערך. לאתרים עם תוכן איכותי יש סיכוי רב בהרבה להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל ומקבילותיה. 

ממשק משתמש מצוין

ממשק המשתמש של האתר צריך להיות ברור ואינטואיטיבי. מהרגע הראשון שבו הגולש נכנס לאתר, הוא צריך להבין בקלות איפה הוא יכול למצוא את המידע שמעניין אותו, וכיצד לנווט באתר בנוחות. בנוסף, העיצוב של האתר צריך לשרת את המטרות שלו. כך, למשל, אם אתם רוצים שהגולש ישאיר פרטים בטופס "צור קשר" – העיצוב והממשק צריכים לכוון אותו לכך. 

כדי לייצר ממשק משתמש טוב, כדאי להיעזר בשירותיה של חברת UI. ישנן חברות עיצוב שמתמחות בדיוק בתחום זה, והן תוכלנה לספק את הטיפים הנכונים ביותר לאתר שלכם. 

בעזרת הקפדה על ממשק משתמש טוב, על עיצוב מותאם למסכים שונים ועל תוכן מקורי ובעל ערך – תוכלו לסייע למאמצי הקידום של האתר שלכם, למשוך את הגולשים ולממש את המטרות השיווקיות של האתר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here